ČESKÝ JAZYK

DO PÁTKU 17.4.2020

Procvičujeme VS po V
1. PRAC. SEŠ.-  str.26:  PLI NA mail BĚHEM TÝDNE
 
2. UČEBNICE  str. 105/13 opis do sešitu
 
3. DIKTÁT - do sešitu: 6 slovních spojení z 5minutovek-VS po V + samos. kontrola podle klíče vzadu
 
4.GRAMAR-IN (nebo ČJ do 17.4 bez řešení.pdf (95683) a pošleš)
 
 
DOBROVOLNĚ:
Školákov, gramar-in, 5 minutovky
 
 
 
 
 

DO STŘEDY 8.4.

Fred prac list velikonoce.docx (156609) 

 

DO PÁTKU 3.4.

POVINNĚ:

1. Vyplň elektronicky domácí úkol na www.gramar.in/cs/ ( opět se zapiš) nebo  kdo nemá  možnost vyplní pracovní list z mailu a pošle. .

2. učebnice 104/ rámeček - pročti a nastuduj, ústně cvičení 11

3. pracovní sešit str.24- pošli na e.mail + procvičuj VS  po v na Školákově.

4. opis do sešitu uč. 101/3

5. diktát z pětiminutovek, str. 36-67  Napiš 6 spojení, kontrolu správnosti proveď podle klíče vzadu.

 

DOBROVOLNĚ:

To samé, co minulý týden

 

do pátku 27.3.

POVINNĚ -

 VŠE PÍŠEŠ PSACÍM!!! Pokud nemáš hotové minutovky a máš přístup k počítači, procvičuj raději na Školákově, minutovky nedělej-máš ihned zpětnou kontrolu

A) Projít si na Školákově vyjmenovaná slova po VS po V- znát význam těchto slov a pořadí

1.Nejprve si pročtěte kostku a podívejte se, co slova znamenají. Přečtěte si i příbuzná slova-tak, jak to děláme ve škole. skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-v/prezentace/knihaV.html

2. Vyrobíte si kartičky (pexeso). Na jedné kartičce bude vyjmenované slovo (VÝR) a k tomu vyrob kartičku, kde napíšeš význam tohoto slova -podle Školákova (Velká noční sova)       KARTIČKY MI DO PÁTKU  VYFOŤ A POŠLI NA MAIL

A teď se bav, máte na to týden:-)

3 otočte si kartičky slovem nahoru a popište význam slova

4. otočte kartičky významem nahoru, kartičku si přečtěte a co nejrychleji řekněte slovo, které význam označuje.

5. zahrajte si pexeso

6. seřaďte slova podle pořadí-co nejrychleji. Můžeš se dívat do knížky

7. kartičky jsou seřazeny, poslepu 3 otoč a hádej, které slovo tam bude

8. vytvoř 3 sloupce podle slovních druhů. Zbyla ti nějaká kartička? Jaký je to slovní druh?

Kdo nemá k dispozici počítač, vyrobí si lístečky vyjmenovaných slov a bude se učit pořadí, význam napíšete s dospělým pomocníkem.

B) Dostělý ti dá diktát, využije k tomu pětiminutovky ze strany 36-37. Napište 6 spojení. Kontrolu proveď klíčem vzadu.Jestli jsi chyboval, napiš opravu.

C) Opis s doplněním uč. 100/6 - 6 vět - do sešitu. Pokud dospělý najde chybu, udělejte hned i opravu.

 

 

DOBROVOLNĚ -vyber si

Složte básničku: na téma domácí učení, nouzové opatření a pobyt doma - můžete mi ji poslat, ráda se pobavím:-)

Napište pohádku a ilustrujte ji

Popište svůj pokojíček a nakreslete ho

Procházejte si diktáty a cvičení na Školákově nebo na onlinecvičení

 

 

DO PÁTKU 20.3.

-vyjmenovaná slova po S, naučit řadu, procvičit význam (už jsme pilovali, děti by měly umět), umět vytvořit slova příbuzná a poznat je, psát správně.

PRACOVNÍ SEŠIT: str. 21-23, na str. 22/1 vypsat podstatná jména do sešitu a určit u nich pád, číslo a rod

MINUTOVKY: - str.33-37, na str. 33 vypsat všechna podstatná jména a určit pád, číslo a rod.-oprava, nedělejte,- pády se učte na Školákově-okamžitá korekce chyb!!!

DOBROVOLNÝ ÚKOL: minutovky po str. 37 vše.

UČEBNICE: 136/7,8 do sešitu    99/2,4 do sešitu     100/6 ústně

Velkým pomocníkem při učení je skolakov.eu/ , jsou zde diktáty, pády význam VS, doplňování i,y ...a to vše s kontrolou správnosti.